تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد
دانلود پایان نامه رشته رسانه
تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3
دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی
Column |
SPSS Variables |
Description | |
1-4 | Id | Story Id | شماره ردیف مطلب |
5 |
X1 |
Directors Names |
نام زن کارگردان |
1- پوران درخشنده |
|
| |
2- رخشان بنی اعتماد | |||
3- تهمینه میلانی | |||
4- منیژه حکمت | |||
5- مانیا اکبری | |||
6-7 | X2 | Film | نام فیلم های منتخب |
1- زمان از دست رفته | |||
2- عشق بدون مرز | |||
3- نرگس | |||
4- بانوی اردیبهشت | |||
5- دو زن | |||
6- واکنش پنجم | |||
7- زندان زنان | |||
8- سه زن | |||
9- بیست انگشت | |||
10- 10+4 | |||
8 | X3 | وجود یا عدم قهرمان | |
1- دارد | |||
2- ندارد | |||
9 | X4 | وجود یا عدم ضد قهرمان | |
1- دارد | |||
2- ندارد | |||
10 | X5 | نوع قهرمان در فیلم | |
1- زن | |||
2- مرد | |||
11 | X6 | نوع ضد قهرمان در فیلم | |
1- زن | |||
2- مرد | |||
12 | X7 |
موقعیت شغلی زن در فیلم | |
1- شاغل | |||
2- خانه دار | |||
13 | X8 |
منزلت شغلی زن | |
1. سیاسی | |||
2. تخصصی | |||
3. تجاری | |||
4. خلاقیت | |||
5. زیبایی شناسی | |||
6. کشاورزی | |||
7. یدی | |||
8. ارتش وخدمات | |||
14 | X9 | منزلت شغلی مرد | |
1- سیاسی | |||
2- تخصصی | |||
3- تجاری | |||
4- خلاقیت | |||
5- زیبایی شناسی | |||
6- کشاورزی | |||
7- دستی | |||
8- ارتش وخدمات | |||
|
|
| |
15 | X10 |
موقعیت تحصیلی زنان در فیلم | |
1- تحصیل کرده | |||
2- بی سواد
| |||
16 | X11 | میزان تحصیلات زن در فیلم
| |
1- دیپلم | |||
2- فوق دیپلم | |||
3- لیسانس | |||
4- فوق لیسانس | |||
5- دكتری | |||
17 | X12 |
سن زنان در فیلم
| |
1- زیر 15سال | |||
2- 16 تا 30 سال | |||
3- 31 تا 45 سال | |||
4- 46 سال و بیشتر | |||
18 | X13 | پوشش زنان در فیلم
| |
1- چادر | |||
2- مانتو | |||
3- هر دو | |||
19 | X14 |
نوع روابط زن ومرد | |
1- تفاهمی | |||
2- تفاوتی | |||
3- تعارضی
| |||
20 | X15 | شیوه ارتباط بین زن ومرد
| |
1- رابطه كلامی و چهره به چهره | |||
2- رابطه کلامی و بدون چهره به چهره | |||
3- رابطه غیر كلامی و چهره به چهره | |||
4- فاقد ارتباط | |||
21 | X16 | نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت
| |
1- سلطه جو | |||
2- سلطه پذیر | |||
3- هیچکدام | |||
22 | X17
| نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت
| |
1- سلطه جو | |||
2- سلطه پذیر | |||
3- هیچکدام | |||
23 | X18 | رفتارهای خشونتآمیز علیه زنان در فیلم | |
1- دارد | |||
2- ندارد | |||
24 | X19 | اشكال خشونت | |
1- خشونتهای فرهنگی، اقتصادی | |||
2- قانونی و سیاسی | |||
3- خشونت فیزیکی یا بدنی | |||
4- خشونت روانی | |||
5- خشونت جنسی | |||
25 | X20 | علت خشونت علیه زنان | |
1- تبعیض قانونی | |||
2- تبعیض اجتماعی | |||
3- تبعیض اقتصادی | |||
4- تبعیض فرهنگی | |||
5- تبعیض سیاسی | |||
26 | X21 | عامل خشونت | |
1- خانواده:پدر، برادر،شوهر.. | |||
2- جامعه | |||
3- دستگاهای دولتی | |||
27
| X22 | جنسیت عامل خشونت | |
1- مرد | |||
2- زن | |||
28 | X23 | واکنش زن به خشونت | |
1- خشونت مقابل | |||
2- تحمل کردن | |||
3- گریه کردن | |||
4- فرار از خانه | |||
5- شکایت دادن | |||
6- کمک خواستن | |||
7- مراجعه به مراکز مشاوره
| |||
29 | X24
| میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلمها | |
1- کتاب | |||
2- روزنامه ومجله | |||
3- رادیو | |||
4- تلویزیون | |||
5- موسیقی | |||
6- ماهواره | |||
7- اینترنت | |||
|
|
| |
30 | X25 |
مهارتهای زنان در فیلمها | |
1- رانندگی | |||
2- فیلمبرداری و عكاسی | |||
3- موسیقی | |||
4- ورزش | |||
5- كامپیوتر | |||
6- زبان انگلیسی | |||
7- گلدوزی وبافندگنی | |||
8- شعر سرودن وقصه خواندن | |||
31 | X26 | طبقة اجتماعی زن در فیلم | |
1- فقیر 2- متوسط | |||
3-ثروتمند (مرفه) | |||
32 | X27 | موضوع دیالوگهای زنان در فیلم | |
1- موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگیها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچهداری، ویژگیهای شوهر و غیره است. | |||
2- موضوعات اجتماعی: مربوط به كاركردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است. | |||
3- موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شركت در فعالیتهای سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است. | |||
4- موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسكن و زندگی و غیره میباشد. | |||
5- موضوعات علمیـآموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است. | |||
6- موضوعات جنسی | |||
7- موضوعات دینی | |||
33 | X28 | مکان حضور زنان در فیلمها | |
1- داخل خانه | |||
2- بیرون از خانه | |||
34 | X29 | فعالیتهای زنان در فیلم | |
1- فعالیتهای خانگی | |||
2- فعالیت تربیتی با فرزندان | |||
3- فعالیت سیاسی | |||
4- اجتماعی | |||
5- حرفه ای | |||
35 | X30
| شخصیت زن در فیلم | |
1- شخصیت قوی و مستقل | |||
2- ضعیف و وابسته به مرد | |||
3- ضعیف و غیر وابسته | |||
36 |
X31 | ارزشهای قانونی شخصیت زن | |
1- تاكید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن | |||
2- قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل | |||
37 | X32 | ارزشهای قانونی شخصیت مرد | |
1- تاكید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن | |||
38 | X33 | ارزشهای مذهبی شخصیت زن | |
1- تاكید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در گفتار وعمل | |||
2- بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل | |||
39 | X34 | ارزشهای مذهبی شخصیت مرد | |
1- تاكید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در گفتار وعمل | |||
2- بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل |
پایان نامه مشاركت زنان ایرانی
تحول مشارکت زنان در سینمای ایران
شکل گیری سینمای زنان
تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
نقش زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی
فیلمهای ایرانی با مضامین فمنیستی
مضامین فمنیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی
فمنیست در سینمای ایران
برچسب ها: تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی ,
[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما : ]